čtvrtek 13. srpna 2020

My dark library #1


Je tomu dávno, co jsem psala článek o knížkách. Vlastně je to téměř už 6 let, oops. Není to tím, že bych číst přestala, ale prostě jsem neměla chuť se o své dojmy v tomhle směru podělit. Jenže v poslední době každý třetí blog se zabývá recenzemi knih a já jsem znenadání dostala opět chuť něco málo sesmolit. Předem chci upozornit, že si na čtení nevyhrazuji tolik času jako tomu bylo za mých mladších let, shame o on me. Zároveň se nechci zbytečně moc rozepisovat. Prostě to berte jako malý náhled do mé duše a možnost se inspirovat, wink

Šest vran 

Zajímavý propracovaný příběh z poněkud ponuřejšího prostředí, který vás seznámí se skupinkou postav, s níž se život zrovna nemazlí. Před vašimi zraky (imaginárně samozřejmě) svede výjimečný úkol dohromady partičku pochybných lidí. Je velmi zábavné pozorovat, jak se i přes své velké rozdíly snaží o spolupráci. Během napínavého čtení dojdete k poznání, že ne vše se dá vyřešit mečem, ale je také důležité pečlivě zvážit každý krok. Jeden přešlap může totiž mít vysokou cenu. 

Příběh vyprávějící o lidech, kteří se nestydí cokoliv ukrást či dokonce někomu zlomit vaz, mě velmi zaujal a žíznivě jsem hltala každou stránku. Není tedy překvapením, že na pokračování jsem se vrhla ihned. Navíc bych chtěla pochválit i přiloženou mapu oblasti, v které se děj odehrává. Čtenář si tak dokáže lépe udělat obrázek o dané zemi.

Prohnilé město 

Pokračování fantastického příběhu, kde se bezlítostné souboje střídají s promyšleným taktizováním. Opět nahlédneme do života jednotlivých postav a pokusí se o nás slzy dojetí i smutku. Z příběhu jsem byla opět unešená a s touto dvoudílnou sérií se loučila se smutkem v očích. Autorka dokázala všechny postavy vykreslit tak, aby čtenáři přirostly k srdci. Se sérií Grisha prozatím nemohu porovnávat. Ve skrytu duše však doufám, že se s Kazem a jeho podivuhodnou partičkou přátel nevidím naposledy.

Druhý díl je stejně tak úžasný jako ten předchozí. Děj je opět vyprávěn střídavě z pohledu jednotlivých postav a ani tentokrát mu neubírá na tempu či kráse. Znova jsem váhala, zda jsem více zaujatá vztahy mezi postavami nebo řešením konkrétního problému. Všechno se ladně prolíná a perfektně do sebe zapadá. Takže ano, vřele doporučuji tuto malou fantasy sérii a doufám, že vás zaujme alespoň z poloviny tak jako mě.

Bellman & Black

Knihu jsem otevřela plná očekávání a trpělivě vyhlížela ten zlom, kdy to začne být doopravdy zajímavé. V podstatě je to ale jenom životopis fiktivní postavy, který je tragický  a vskutku smutný. Bellman je sice šikovný a pracovitý muž, kterému se však smůla lepí na paty. A člověku obklopenému smrtí musí dřív nebo později cáknout. Co se týče tajemného pana Blacka, tak jeho plášť záhadnosti je poměrně děravý a každý hned prohlédne, o koho se ve skutečnosti jedná. Knížka je popravdě docela čtivá, ale (bohužel) detailněji je popsán chod továrny než život vystupujících hrdinů.

Těžko se popisuje, o čem toto dílo pojednává, protože je to vskutku takový životopis. Částečně by se  to dalo brát i jako malá příručka, jak rozběhnout a vést vlastní podnik. Většinu děje navíc prozradí anotace a kouzlo zmíněných havranů je rychle pomíjivé. Pár pasáží mě zaujalo, ale jinak jsem byla spíše zklamaná. Avšak některým čtenářům by mohla tato knížka sednout. Posouzení nechám na vás.

Četli jste některou z výše zmíněných knih nebo se na ně teprve chystáte? A jak by jste je případně ohodnotili vy?

Darkness  

8 komentářů:

  1. Jůůůů, Šest vran! To jsem taky přečetla jedním dechem, jako ty :D Poslední zmíněnou jsem nečetla, ale dám si ji do seznamu čtiva do budoucna. Já teď na čtení tolik času taky nemám, spíše se hodně věnuji psaní, takže od písmenek se snažím poté odpočívat :-) Ale neříkám rozhodně, že čtení nemiluju, ba naopak. Čtení je zábava. O to víc, když je příběh poutavý a autor to píše zajímavou formou. U Šesti vran jsem byla nadšená z pohledu více postav. Baví mě to daleko více než pohled jedné osoby. Stejný způsob praktikoval i Peter V. Brett v Démonické sérii: Tetovaný. Tu vřele doporučuji. Celou sérii jsem si musela pořídit, během jediného měsíce, jak rychle jsem to četla :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle knížky se jednoho dne chystám přečíst a jsem na ně velice zvědavá. :) PS: Budu ti nadále dělat společnost, i když nepravidelnou.

    OdpovědětVymazat
  3. Budu listovat prohnilým městem!

    OdpovědětVymazat
  4. Musím se přiznat, že ani jednu knížku neznám a ani jednu jsem nečetla :-) a taky doufám, že se to brzo změní! Celkem mě zaujaly... je pravda, že fantasy knížky moc nečtu, ale záleží na příběhu a u těchto knih vypadá sakra dobře :-) Tak uvidíme! :-)
    Jinak... začínám na novém :-) zatím je to v rozběhu, nemám tam nic moc, všechno postupně, ale budu ráda, když budeme zase "spřátelné" a budeme se sledovat :-) Já už si tě přidala, tak snad to nevadí :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Bellmana a Blacka jsem četla, vzhledem k tématu jsem měla strach že kniha bude trochu morbidní, strach byl nakonec zbytečný, ale i tak se mi knížka líbila tak napůl :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na Šest vran a Prohnilé město se teprve chystám, ale od Leigh Bardugo můžu všemi deseti doporučit Ninth House (letos by měl vyjít v překladu jako Devátý spolek). Taky dost temná, ale vynikající záležitost.

    OdpovědětVymazat
  7. Na Šest vran jsem měla dost velký zálusk. Ale po přečtení Grišy se jich trošku obávám, zda se mi budou líbit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj čas a přeji kouzelný den :)